O reklamama i ekonomsko propagandnom programu

Prva zvanična, plaćena televizijska reklama emitovana je u Sjedinjenim Američkim Državama 1. jula 1941. godine, preko Njujorške stanice VNBT pre početka bejzbol utakmice između Brooklin Dodgersa i Philadelphia Phillisa. Reklama se odnosila na Bulova satove i plaćena je ukupno 9 dolara.

Prva zvanična TV reklama – satovi Bulova

Nije nešto posebno, ali tako je sve počelo…

Od te davne 1941. godine pa do danas televizijsko tržište je poraslo do te mere da se procenjuje da će za potrošnju na TV reklame za 2018. godinu budžeti iznositi skoro 70 milijardi dolara samo u Sjedinjenim Američkim Državama.

Televizijska reklama je specifična audio – vizuelna forma propagande, namenjena za oglašavanje proizvoda, usluga, i sl. na televizijskim stanicama.
Pod pojmom televizijska reklama (ili skraćeno TV reklama), obično se misli na minijaturni reklamni film, kratku video – audio formu u kojoj se, prema svim pravilima filmske umetnosti (filmskog jezika), javnosti prezentira određeni proizvod, usluga ili nekakva ideja koju je potrebno afirmisati, objaviti, upoznati sa njom zainteresovane pojedince, odnosno ciljne društvene grupe.

Izvor: Wikipedija https://sh.wikipedia.org/wiki/Televizijska_reklama

Ekonomsko propagandni program ili popularno EPP

Termin ekonomsko propagandni program se veže za prostor bivše Jugoslavije, odnosno preciznije za reklame koje je emitovala Jugoslovenska radio-televizija – JRT. Termin EPP odnosno ekonomsko propagandni program je korišćen najverovatnije, jer je u to doba, kada su tv prijemnici na našim prostorima tek počinjali masovnije da se koriste, reklama bila posmatrana kao deo televizijskog programa.


Ovom prilikom pozivamo čitaoce da nam ukoliko imaju neke interesantne stare jugoslovenske reklame i žele da ih podele sa svetom pišu ili ostave komentar kako bismo mogli da stupimo u kontakt.
Vidimo se ispred malih ekrana!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *